La Foradada

Fer una sortida per Montserrat, és sempre gaudir d'un paisatge gairebé únic.

Les formes espectaculars de les seves agulles i les vistes de les quals fruirem sempre compensaran totalment l'esforç de qualsevol excursió que hi fem.
Possiblement, l'itinerari que aquí us presentem és una de les sortides més agraïdes que podem fer pel massís.

La sortida la farem de l'aparcament que hi ha al coll de Can Massana i seguin les marques del GR 172 enfilarem muntanya amunt per una pista bastant ampla.

Aviat trobarem la cruïlla que porta a l'ermita de Sant Pau Vell i el Castell de la Guàrdia, indret que nosaltres deixem per anar-hi a la tornada.

Cal estar atent a l'encreuament que porta amb direcció a la Portella d'Agulles i al refugi Vicenç Barbé que trobarem a la nostra dreta.

Arribats al refugi cal agafar la cruïlla amb direcció al pas del Príncep i posteriorment al coll de Port.

Cal estar atents als molts corriols que porten a peus de diverses vies d'escalada i no perdre el camí principal.

Arribats al coll de Port el camí és bastant aeri, compte si el recorregut es fa amb canalla petita, no té cap dificultat però pot ser perillós, no val a badar.

El paisatge és espectacular, ens trobem a la regió de Frares Encantats i les majestuoses agulles ens fan sentir el vertigen de la muntanya.

La Roca Foradada apareix a la nostra vista, així com l'espectacular roca de la Cadireta.

El forat de la roca Foradada sembla inaccessible si no és escalant.

El camí rodeja la Cadireta i enfila cap a l'Oest. Un corriol no massa visible amb algunes fites puja a la nostra esquerra.

La pujada no és difícil però cal anar amb compte, si seguim les marques i fites superarem un primer tram més emboscat i ja veurem el gran forat de la Roca Foradada a l'abast.

Powered by Wikiloc

UNA GESTA ESPECTACULAR

L'abril de l'any 2013 el paracaigudista noruec Alexander Poli va fer un espectacular salt amb vestit d'ales travessant el forat de la Roca Foradada a més de 250 km/hora.
Gesta esportiva o bogeria?

Vosaltres mateixos podeu jutjar-ho a aquest vídeo

Comparteix a:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Estat Espanyol Per la muntanya

La ruta del riu Cares

L’existència d’aquest camí era un autèntic miracle per als habitants dels pobles de Poncebos i Caín de Valdeón. Abans de la seva construcció, la seva única connexió es trobava en un recorregut que superava els 100 quilòmetres, serpentejant al voltant de les majestuoses muntanyes que els envoltaven. Aquest camí era la seva única esperança de […]

Indrets Guerra Civil Per la muntanya

Sant Corneli

La muntanya de Sant Corneli, al Pallars Jussà, és més que un simple cim; és una imponent serralada que domina les valls de la conca Dellà (antic terme d’Orcau) i la Conca de Dalt (antic municipi d’Aramunt), així com la conca de Tremp.  La seva ubicació estratègica va convertir-la en un objectiu de primer ordre […]

Per la muntanya

El castell de Claramunt

La proposta és una interessant excursió en tren per la línia FGC d’Igualada, que ens portarà a descobrir el majestuós Castell de Claramunt, situat a la comarca d’Anoia. Comencem la nostra excursió a l’estació de la Pobla de Claramunt, on podrem gaudir d’un excel·lent bar per esmorzar i carregar energies abans de començar l’ascensió cap […]